Bli medlem på Kalle Anka!

Som besökare är du välkommen att läsa i Kalle Ankas forum, men för att själv delta i diskussionerna måste du vara medlem på Kalleanka.se. Det är gratis och tar bara en minut.

Bli medlem här › Logga in här ›

Här i Kalle Ankas forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Kalleanka.se. Läs våra regler.
NyfikenMussePigg

931 inlägg

Jag sitter (och står) och funderar på vad jag kan starta för tråd här på Kalle Ankans fansida när jag då kikar över vilken kategori som jag ska skapa den nya tråden i. När jag beger mig in till Spel och skoj, kika igenom trådarna som redan finns här kommer jeg på at det findes ik nogen tråd som vi kan prata om alla möjliga spelkonsoler.

I denna tråd är det tänkt att vi när som helst kan prata om både spelkonsolerna som har funnits, som finns kvar till försäljning i affären och kommande spel. Allt som har med spel och dess konsol att göra kan tas upp i denna tråd.

Jag kan börja ställa frågan till er: Är det någon som har kvar sin gamla spelkonsol?

Gammal menar jag en spelkonsol som tidigare finns att köpa på spelbutiken. Nintendo GameCube, eller hette den så? Gameboy, en riktigt gamal goding som jag undrar om det är någon som har kvar sin gamla Gameboy konsol och som fortfarande fungerar efter så många år. I så fall måste det vara en riktigt överlevare!

En annan fråga som vi kan lyfta upp i tråden är: Var det någon spelkonsol som du gärna ville ha, men som inte kunde skaffa pga ekonomin eller av annan anledning?

Nintendo DSi var en konsol som jag gärna ville ha, men lyckades inte få tag på en sådan tills den försvann från marknaden. Snyft. Men Nintendo Wii U ser och låter spännande :D

Jag har några spelkonsoler som inte längre finns på marknaden och våra spelkonsoler fungerar än idag. Hoppas de håller sig länge, för jag vill såååå ogärna bli av med så fina och gamla ting.

Däremot vår lila laddare till Gameboy Advance fungerar inte som den skall göra, som tur att det finns batterier som man kan köpa.

Det var riktigt tråkigt att spelbutiken Game lades ner strax efter som jag lyckades köpa några äldre spel som Narnia (som är baserat på första filmen) och Theme Park för Playstation 2.

Låt spelsnacket börja!

" Busy, busy, doing everything that needs to be done "
Den_Bästa4567

346 inlägg

Njaoo... Hade ett Xbox (första) och ett PS2 men har sålt båda. Just nu har jag ett Xbox 360 och ett Xbox One.

detta är inte en signatur
NyfikenMussePigg

931 inlägg

Naw, varför blev du av (sålde) du din första Xbox eller Playstation 2? Händer det ibland att du saknar dina gamla spelkonsoler som du hade förut när du väl tänker på dem?

Har du kvar spelen för dina gamla spelkonsoler? Eller är de också sålt till en annan ägare?

Kotra25

31 inlägg

Jag har ju kvar mitt Nintendo DSI, dock spelar jag bara på 3ds och Wii.

Den_Bästa4567

346 inlägg

NyfikenMussePigg skrev:
Naw, varför blev du av (sålde) du din första Xbox eller Playstation 2? Händer det ibland att du saknar dina gamla spelkonsoler som du hade förut när du väl tänker på dem?

Har du kvar spelen för dina gamla spelkonsoler? Eller är de också sålt till en annan ägare?

Late reply. Aa. Har minnen av när jag spelade Star Wars Battlefront 2 på PS2 med min bror. Xbox inte så mycket men ja.

detta är inte en signatur
NyfikenMussePigg

931 inlägg

Kotra25 skrev:
Jag har ju kvar mitt Nintendo DSI, dock spelar jag bara på 3ds och Wii.

Nintendo DSi var en av de spelkonsoler som jag drömde att köpa när jag gick i gymnasiet. Jag bokstavlig talat drömde om att skaffa mig en DSi. För i varje reklamblad och BR-katalog tittade jag länge på denne spelkonsol. Idag har det kommit ut nya konsoler inom DS-kategorin att DSi inte längre säljs ute på spelmarknaden :-/

Tänk att mitt tålamod har hållit ut så länge att DSi försvunnit från marknaden för spelkonsoler.

Men en spelkonsol som jag gärna skulle prova på är den nya från Nintendo. Vad hette den nu igen... just ja ... Wii U. Den ser riktigt kul, spännande och intressant ut :D

Ändrat på lördag den 10:e Juni 2017
Ibland när jag tänker på det så kommer det nog att hända förr eller senare. För det har hänt förr, att en spelkonsol och dess spel inte längre finns kvar på spelmarknaden. Gameboy Color, Nintendo GameCube, The Sims 2 spelen för Playstation 2 och många fler.

Just nu är det Nintendo Wii som jag saknar och skulle vilja köpa, men den ser ut att vara borta från spelbutikerna såsom Siba, Elgiganten, MediaMarkt, m.fl. Däremot spelen till Nintendo Wii har jag sett att Gamestop säljer dessa spel.

Jag får se hur länge Nintendo 3DS håller sig kvar på spelmarknaden. Förhoppningsvis lyckats jag köpa ett innan den också försvinner från spelmarknaden ...

Redigerat 2017-06-10 23:00 av NyfikenMussePigg
RK7000

11 inlägg

Det er vel kanskje ikke så mye poeng i at jeg skriver her, siden det sikkert vil gå en stund før noen ser dette/noen deltar videre i tråden, men jeg forsøker likevel.

Ja, jeg har noen av mine gamle konsollspill. En god del av dem faktisk: Mye av Crash Bandicoot-serien, Spyro & et demo-spill for min gamle Xbox. Samt litt annet forskjellig.

-RK

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av våra moderatorer.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.