Detta tidningsnummer med en omslagsbild på Kajsa Anka med snöskor i en grotta med en björn bakom henne utan hennes medvetande ... det är ett nummer som jag har velat skapa en tråd här på Kalle Ankans forum för att prata om detta numrets serier.

Vad har du att säga om tidningens serier? Vad tycker du var bra eller dåligt? Eller vad tycker du är roligt som publiceras i tidningen?

Lämna din åsikt i denna tråd. Vi ser framemot att få läsa igenom ditt inlägg

Själv vill jag tycka till den allra första serien i serietidningen!! För den är rena rama förolämpning till vinterårstiden. Vintern är visst kul och har sina roliga grejer. Seriens olika bildrutor visar som om vintern inte är lika kul.

Tidningens sida 6 skrev:
- "Varför inte? Det är ju jättevacker här", säger Kajsa Anka.
- "och jättekallt! Och jättesnöigt", säger Hugo.
- "Folk är trötta på kyla! Alla reser på semester söderut", säger Sara.

Snälla ._.
Vem kan bli så trött på vinterns kyla? Det är ju hur skönt som helst! Det är bara veklingar som inte gillar kylan. Men vill ni svettas ihjäl en hel dag istället för att kyla ner dig så visst, varsågod. Men nepp, ikke mig. Det kan jeg ik lide.

Att serien slutar med att Kajsa Anka sitter på ett varmt ställe känns ännu mer som en förolämpning. Efter en tids arbete på Snöstugan så sticker hon till varmare breddgrader, tss ... snacka om att förolämpa vintern ._.

I övrigt är serien mycket väl ritat av serietecknaren, vem det än är. Kunde tyvärr inte serietecknaren bland seriens sidor. För vanligtvis skall man kunna hitta namn under seriens bildrutor på den första sidan som serien börjar på.

Även om jag har läst serietidningen flera gånger var jag inte särskilt uppmärksam på det "fanktastiska erbjudandet" på Kalle Ankas Vinterspecial - kalla serier med svettiga äventyr - för 89 kr. Undrar dock om det är samma pris idag ...?

Serien där Björnligan använder Uppfinnar-Jockes tidscentrifug var en kul serie. Först är de snabbare än ljusets hastighet så Björnligan uppfattar de andra som att de är långsamma eller rör sig inte alls. Kul när effekten upplöser sig så upptäcker Joakim att pengarna han kastade upp inte ramlar nerför honom.

Slutligen, Mårten Gås är bara rolig. Först gillar han vintern för då behöver han inte "så och rensa ogräs", "plöja, vålma hö, plocka äpplen och potatis". Det visar sig snarare vara så att han fick andra arbeten att göra på vintern, hihi :D

Mer om serien lär komma när vi väl kommer igång med diskussionen om serietidningens serier. Så plocka fram serietidningen nummer 6 år 2017 som påminnelse.