Bild på NyfikenMussePigg

NyfikenMussePigg

(offline)
  • NyfikenMussePigg
  • Senast inloggad: 2017-12-03 17:43

Presentation

Hej och välkommen till min profil här på Kalleanka.se!

De närmaste veckor och månader kommer jag att vara mycket upptagen med både det ena och andra. Vilket innebär att min tid att logga in på Kalleanka.se kanske inte blir lika ofta som under vintern. Men när jag är klar med mina små projekt till Egmont förväntar jag mig att det blir som jag har tänkt mig. Håll tummarna att Egmont kommer att gilla mina förslag till Kalleanka.se och Kalle Anka-tidningen!

En ny avatarbild håller jag på att fixa. Jag satt nämligen under en paus och ritade Musse Pigg framifrån. Nu saknas bara kläder, hatt och lite annat som ska finnas med på bild.

Den senaste tiden har jag blivit så upptagen att jag har inte kunnat besöka Tidningshörnan sen 3 Januari 2015, precis som jag hade i mitt motto före 20 Juni 2015. Men jag ska försöka läsa igenom olästa och icke kommenterad tidningar så gott jag kan när tiden finns till.

Jag tänkte att jag berättar lite om hur mitt användarnamn kom till.

Historien bakom mitt användarnamn
Det var efter att jag hade läst en serie i ett Kalle Anka & Co nummer. I serien säger Kalle till Knattarna att "en nyfiken i en strut råkar oftast illa ut" eftersom Knattarna ville följa med en mystisk, storögd man till mannens hem.

Sen börjar jag tänka på Musse Pigg, som också är väldigt nyfiken, så nyfiken att han ibland råkar illa ut.

Jag själv är också nyfiken på allt möjligt, så det blev till slut NyfikenMussePigg som användarnamn när jag skulle registrera mig på Kalleanka.se för sex år sen - 2008.

Det visste ni väl inte om mig va ;)

Min favorit årstid är vinter. Det går nog inte missa när det är vinter. För det är många människor som jämrar sig över kylan medan jag själv njuter av själva kylan. När det är sommar blir det tvärtom, speciellt vid varma sommardagar. Då är det jag som jämrar mig och många som njuter. Det blir inte lätt att njuta av en hett sommardag när det är så varmt att svetten rinner. Däremot är det så enkelt att njuta av kylan även om man är klädd från topp till tå.

Funderingar
Det som jag ibland funderar på när jag läser, hör och upplever från andra är att det är många som tänker tillbaka det som har varit. Varje gång något nytt kommer till tals blir många som gnällspikar och gnäller sig över att behålla det gamla. När det nya kommer är det många som säger något liknande som ex. "jag saknar det gamla, vill att de ska ta tillbaka ditt och datt, etc". Det blir så mycket att man måste ändå våga se och gå framåt samtidigt som man lever i nuet och minns tillbaka hur det har varit. Det må inte vara lika bra eller kul som det var förr, men det är det som är det roliga med livet. Att tänka tillbaka på det som har varit samtidigt som man lever i nuet och tänker på framtiden.

Framtiden måste inte vara år framåt, utan kan relateras till om någon eller några månader eller veckor framåt.

"Nyfiken i en strut råkar ofta illa ut" - citat från Kalle Anka i en serietidning vars nummer jag inte kommer på.

Senaste aktiviteter

Visa fler aktiviteter

Aktivitet